Tnuva
DESIGNING THE MOST ICONIC AND BELOVED DAIRY BRANDS IN ISRAEL THAT STAND OUT IN EVERY FRIDGE
Tnuva
DESIGNING THE MOST ICONIC AND BELOVED DAIRY BRANDS IN ISRAEL THAT STAND OUT IN EVERY FRIDGE
מכבי שרותי בריאות
מסע המיתוג של מכבי – סדר חדש לעולם הבריאות
Brand Identity, Brand Charecter


שנים רבות איש לא נגע בעיצוב המותג של מכבי. כקופה השנייה בגודלה והמתקדמת ביותר בישראל, הבנו כי הגיעה העת למהפכה. המותג הישן הורכב מהמילה “מכבי”, מגן דוד, ושתי קשתות – אך בפועל, נוצר בלבול. כל עולם תוכן רפואי היה מזוהה עם לוגו שונה, כך שבכל מרפאה אפשר היה למצוא בין ארבעה לשישה לוגואים שונים. היה ברור: חייבים לעשות סדר בכאוס.
אסטרטגיה מדויקת וארכיטקטורת מותג ברורה
השלב הראשון היה לגבש אסטרטגיית מיתוג מדויקת וארכיטקטורה סדורה. מיפינו את זהות המותג הראשי – “מכבי” – והגדרנו את כל המותגים הנלווים הפועלים תחתיו. יצרנו היררכיה ברורה: מותג-על ומותגים תומכים, המוגדרים בצורה אחידה ונכונה.



פיתוח שפה עיצובית חדשה: סמל, פונט, צבעים
עיצבנו פונט ייחודי המשלב בתוך האותיות את הרוח המכַּבית של השם “מכבי”, תוך שילוב מגן דוד – לא כסמל נפרד, אלא כחלק מהאותיות עצמן. בנוסף, בחרנו להיצמד לפלטה אחידה של שני גוונים של כחול – כהה ובהיר – כשהכחול הכהה מוביל את השפה הוויזואלית. זהו הצבע המרכזי של הלוגו החדש.
בשלבים הסופיים, לאחר שהגענו ללוגו מינימליסטי ומדויק, עלתה דרישה להחזיר זיכרון עיצובי מהעבר. וכך, שימרנו חלק מהקשת המקורית – אך בצורה רכה ועדינה – כאלמנט תנועתי המזכיר את הדינמיות של מכבי ואת הקשר למותג המקורי.
אחידות בשילוט ובמרפאות
עיצבנו מערך שילוט מינימליסטי ואחיד שפורש על פני כל נקודות המפגש של מכבי עם לקוחותיה – המרפאות, המרכזים, והסניפים. עד כה, כל אחות או תורן היו מוסיפים קישוטים וסמלים אישיים, דבר שפגע באחידות ובמסר שלנו. המיתוג החדש מנקה את הרעש הזה, ומביא חוויה ברורה ומובנית.





המסר: “מתקדמים בשבילך”
בחרנו במסר אחד פשוט ועוצמתי: “מתקדמים בשבילך”. לא מדובר בסיסמה בלבד – אלא בעשרות כרזות דקורטיביות ואחידות, שמחזקות את הרעיון הזה בכל ממשק טיפולי. המסר שזור בתוך כל נקודת מגע – משלט המרפאה ועד שלט הרופא.
שפה מיתוגית כוללת – פרסומית, דיגיטלית ופיזית
בנינו שפה פרסומית ויזואלית ברורה הכוללת גריד לפרסום מודעות, פיקטוגרמות ייחודיות ומובנות, שפה עיצובית אחידה לכל עולמות התוכן, כולל ממשקים דיגיטליים. תרגמנו את הלוגו והפונט לשפות שונות – עברית, אנגלית, ערבית ורוסית – כך שמכבי תיראה ותישמע אחידה לכל חבריה.











יישום בפועל – בכל מימד
המהלך לא נשאר רק על המסך או בנייר:
עיצבנו מחדש את כרטיסי החבר.
כל מותג משני – כמו מכבי פארם – עבר תהליך עיצוב מחודש תחת הקו החדש.
עיצבנו ריהוט ייחודי עם מעצבי הפנים כחלק מהנראות החדשה של הסניפים.
יצרנו חוויות דיגיטליות חדשות, קמפיינים פרסומיים ודינמיים עם נגיעה אנושית עמוקה.
סיכום אישי
זהו מסע מתמשך, שנמשך מעל שנתיים, והביא בשלות, אחידות וזהות חדשה וברורה למותג מכבי. כל ממשק – תדמיתי, תקשורתי או טיפולי – זוכה היום לביטוי של מכבי החדש: מותג מוביל, מתקדם, אחיד – ובעיקר אנושי






