Tnuva
DESIGNING THE MOST ICONIC AND BELOVED DAIRY BRANDS IN ISRAEL THAT STAND OUT IN EVERY FRIDGE
Tnuva
DESIGNING THE MOST ICONIC AND BELOVED DAIRY BRANDS IN ISRAEL THAT STAND OUT IN EVERY FRIDGE
מאוחדת
החלטה רפואית בנושא מיתוג ותקשורת אסטרטגית בקופת חולים מאוחדת
Brand Identity, Brand Charecter

כחלק מתפיסת האחריות הרפואית הכוללת של מאוחדת כלפי מטופליה, ולאור השינויים בסביבה הרפואית והחברתית, התקבלה ההחלטה לחזק ולהחיות את השפה הגרפית של הקופה. המהלך מבוסס על הבנה כי רפואה מונעת היא המפתח האמיתי לבריאות הציבור, וכי עלינו להנגיש את המסרים הבריאותיים לכל שכבות האוכלוסייה – בצורה פשוטה, נגישה, ואפקטיבית.



הרציונל הרפואי
רפואה מונעת שואפת לאתר מוקדם ככל האפשר מצבים בריאותיים טרם הפיכתם למחלה פעילה. כדי להצליח במשימה זו, יש הכרח בהעברת מסרים בריאותיים שמובנים לכל אדם – לילדים, להורים, לקשישים ולבני נוער.
בבחינה קלינית של המצב הקיים, נמצא כי השפה הגרפית ששימשה עד כה אינה מתאימה עוד למסר המרכזי החדש של הקופה. האלמנטים הקודמים, ובעיקר הסטריפים הגרפיים, לא הובנו כהלכה והמסרים הבריאותיים לא עברו באופן חד וברור.




הפתרון העיצובי – ארגז כלים לרפואה מונעת
בהתאם לכך, גובשה שפה גרפית חדשה. שפה זו מבוססת על עקרונות פשטות, קלילות ודידקטיות – שפה ש”מדברת בגובה העיניים” ומתרגמת כל מסר רפואי לאיור פשוט שקל לזהותו ולהפנים אותו. השפה החדשה מפורקת לפיקסלים גרפיים, כאשר כל פיקסל משמש כאבן בניין במסר חזותי-בריאותי ברור, קונקרטי ופונקציונלי.
כך למשל, נושאים רפואיים כמו בריאות הפה, תזונה נבונה, פעילות גופנית, שמירה על היגיינה, בדיקות סקר ועוד – מועברים באמצעות סמלים גרפיים שמובנים גם לילד וגם למבוגר, תוך שמירה על הקשר חווייתי וחיובי.



יישום בשטח – הקליניקה כזירה חינוכית
השפה הגרפית החדשה משולבת במרחבים הרפואיים – בקליניקות, במרכזים לרפואה משלימה, במרפאות הילדים ובבתי המרקחת. הקירות אינם משמשים עוד רק לתצוגה דקורטיבית, אלא הופכים לזירה לחינוך רפואי ולחיזוק הבריאות הציבורית.
בשלבים מתקדמים אף פותח עיצוב פנים חדש לבית המרקחת של מאוחדת, עד לכדי חדשנות פונקציונלית הכוללת תכנון רובוטי וחלוקה ברורה של אזורי השירות, כך שהחוויה למטופל היא פשוטה, נגישה ומסודרת.





סיכום רפואי
המסר הברור הוא: הבריאות מתחילה עוד לפני המחלה. מאוחדת מאמצת גישה פרואקטיבית, מבדלת את עצמה מהקופות האחרות, ומובילה תפיסה בהירה ומתקדמת של רפואה מונעת. השפה הגרפית החדשה היא כלי טיפולי לכל דבר – והיא מתפקדת כחלק מהארגז הכלים שמאוחדת מציעה כדי לשמור על איכות החיים של כל מטופל ומטופלת
